Guitarundervisning

Hvad kan du lære?

Guitarundervisning i Støvring

Akustisk- eller el-guitar?

Hos Ralles Musikskole kan du lære at spille akustisk- eller el-guitar, og her spørger mange elever, hvilken guitar der er nemmest at starte med for begyndere. Der findes ikke et endegyldigt svar på dette spørgsmål, men en akustisk guitar kan være nemmere at komme i gang med for nogle begyndere, da den kan spilles på uden at have en forstærker tilsluttet. En el-guitar skal derimod sluttes til en forstærker, men det gør det også muligt at spille en masse forskellige genrer.

Som en del af undervisningen vil du altid modtage rådgivning omkring valg af guitar, så tøv ikke med at tage kontakt.

Teknikker

Som nybegynder på et instrument er det vigtigt at få opbygget de “sunde” vaner, så derfor er der altid fokus på at spille med den rigtige teknik. Det drejer sig bl.a. om fingersætning, holdning i kroppen, rytme, daglige øvelser osv. Ved at få indarbejdet den rigtige teknik fra start, bliver det væsentligt nemmere fremadrettet at lære nye ting og sange på dit instrument.

Akkorder og sange

Til undervisningen er der opbygget et katalog af sange, som du vil lære, og de er alle nøje udvalgt med fokus på, at de skal være genkendelige og tilbyde en vis form for læring. Her kan du bl.a. forvente at spille sange med The Beatles, Lynyrd Skynard, Oasis, Ed Sheeran, Eric Clapton osv. Undervisningen vil altid tage udgangspunkt i elevens egne ønsker og behov, så hvis du har nogle bestemte sange du gerne vil lære at spille, så er du altid mere end velkommen til at tage dem med.

Musikteori

Alt undervisning foregår med udgangspunkt i den basale musikteori, så du er garanteret at forstå mekanismerne og teorien bagved det du lærer. Her vil du bl.a. lære om noder/tabs, akkorder og intervaller mellem toner, kvintcirklen, tonearter, taktarter, transponering og komponering. Hos Ralles Musikskole prioriterer vi en god balance mellem teori og praksis, så du altid får lov til at spille en masse på dit instrument, men undervejs vil der også være små snakke omkring den bagvedliggende teori.